Werken voor school kan ook een ervaring zijn! - Reisverslag uit Ambato, Ecuador van Stefanie Soetens - WaarBenJij.nu Werken voor school kan ook een ervaring zijn! - Reisverslag uit Ambato, Ecuador van Stefanie Soetens - WaarBenJij.nu

Werken voor school kan ook een ervaring zijn!

Door: Stefanieinecuador

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

10 Maart 2012 | Ecuador, Ambato

Beste vrienden, familie en kennissen,

Na lange tijd leek het me wel eens een fijn idee mijn blog nog eens aan te vullen.
Desondanks het al een twee weken geleden is, heb ik hier nog niet zoveel spectaculaire dingen meegemaakt. We moeten voor de moment zeer hard werken voor het plaatselijke schooltje hier. Het lesgeven begint beetje bij beetje beter te lukken. Spaans zal ik nooit perfect spreken maar ik ben al blij wanneer de plaatselijke bevolking mij hier verstaat. Meer en meer krijgen we toch de opmerking dat ons Spaans er enorm op vooruit aan het gaan is. Dit doet dan wel deugt! Het schoolgebeuren is hier veel anders dan in België. De kinderen moeten al van 5 jarige leeftijd op een bankje zitten. Kijken naar de juf en naar het schoolbord. Ik voel dat dit me minder ligt dan het knutselen en spelen in onze klasjes te België. Al kan ik niet ontkennen dat het een hele ervaring is! Ik heb dan ook vorige week eens geprobeerd te werken zoals in de kleuterklassen te België. Je merkte dat de kinderen hier echt van genoten. Zelf ik fleurde er gelijk op. De leerstof is vaak hetzelfde als in België. Het enigste verschil is dat wij het in een bepaald thema gieten om het al spelenderwijze aan te leren en dat zij zich meer focussen op de theorie ervan. Wat me ook opvalt is dat ze hier veel strenger voor de kinderen zijn. Ik krijg zelf soms het gevoel dat bepaalde kinderen schrik hebben van de leerkrachten. In België moeten ze natuurlijk ook luisteren naar de leerkrachten maar niet in die maten dat ze luisteren uit schrik. Zoals ik al eerder zei zal dit hele gebeuren een levenservaring zijn! Het zal mijn lesgeven in België zeker weten te beïnvloeden. Maar dit dan natuurlijk op een positieve manier.

Buiten dat we hier hard gewerkt hebben voor ons schoolwerk hebben we natuurlijk ook even genoten van enkele mooie, gezellige plekjes te Ecuador. Zo zijn we gisteren naar de warmwaterbronnen geweest van de plaatselijke vulkaan Tungurahua. Dit was echt wel genieten! Eerst in het warme water van wel 48°C. Om daarna af te koelen in het vreselijke koude water van wel 2°C. Om dan daarna terug in het hete water te gaan zitten. Eerst wilde ik niet in het koude water maar ik ben zeer blij dat ik dit toch enkele keren gedaan heb. Het doet echt iets met je lichaam. Het was weer eens een eenmalige maar toch wel zeer speciale ervaring.

Vele groeten uit Ecuador,

Stefanie

  • 11 Maart 2012 - 12:12

    Vis:

    Je doet dat daar goed schat...blij te horen dat het ginder lukt

  • 11 Maart 2012 - 16:01

    Stefanie In Ecuador:

    Dat komt dan ook alleen maar omdat ik zoveel steun van iedereen krijg! x

  • 12 Maart 2012 - 21:00

    Katrien Soetens:

    fijn om dit allemaal te zien echt leuk in die warmwaterbron.
    straf om te horen dat je spaans al goed gaat je bent er echt al goe thuis dat zie je gewoon dit is echt super! al die ervaringen dit ga je nooit vergeten ik zie je gewoon genieten! dit is echt leuk om te zien dike zoenen van ons allemaal xxx

  • 12 Maart 2012 - 21:34

    Inge:

    Hey Stef,

    Het gaat je daar wel goed, hebben we de indruk! Je weet toch dat je daar al meer dan een maand bent! Al heel goe gedaan, ze, meid!
    Doet dat daar nog goed! Ge zijt goe bezig!
    Groetjes van ons

  • 14 Maart 2012 - 09:53

    Mama:

    hey meid ik vind het heel dapper van jou dat u het warme en koude water hebt getroseerd, hier in belgie zou je daar meer moeite mee hebben gehad denk ik. Doe zo verder in je klasje , het ga je goed

  • 21 Maart 2012 - 16:13

    Tataneken:

    Hoi Stefanie , ik was volop aan het schrijven en ineens was alles weg dus ik weet niet of het oké is.Dan maar even terug een berichtje.Nel en lore hebben het mij wijsgemaakt hoe het moet.Ze zijn hier de ganse namiddag geweest om te studeren en ...om wafeltjes te bakken en ook op te eten natuurlijk .Lekker ...
    Tof te horen en te lezen dat alles zo goed verloopt ginder.Geniet maar van alle ervaringen zowel koude als warme...Tot later kusje




  • 22 Maart 2012 - 16:08

    Roger&Maria De Buren:

    dag stefanie, ik heb je gevonden en wat een mooie foto´s zeg alles goed

  • 22 Maart 2012 - 16:21

    Roger&Maria De Buren:

    dag stefanie, leuk dat ik nu een woordje kan sturen, ik heb Mama gisteren gezien in den hof en heeft het mij gezegd hoe ik het moest doen en ja hoor ik heb het gevonden wat ben ik blij dat ik van jou iets kan zien ,
    het ziet er goed uit he meid en zo een mooie foto´s he vele groetjes van ons en tot later daaaaag xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Ambato

Stefanie

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 709
Totaal aantal bezoekers 30549

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Juni 2012

buitenlandse stage

Landen bezocht: