Even kort de jungle in... - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Stefanie Soetens - WaarBenJij.nu Even kort de jungle in... - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Stefanie Soetens - WaarBenJij.nu

Even kort de jungle in...

Door: Stefanieinecuador

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

09 April 2012 | Ecuador, Tena

Beste familie, vrienden en kennissen,

Op de school in Ovidio Decroly gaat alles zeer goed. Ik heb nu een nieuw klasje toegewezen gekregen waar ik mij al volledig thuis voel. Ik merk dat deze juf de kinderen ruimte geeft om zichzelf te zijn. Ze heeft een vele vlottere en speelse aanpak dan mijn vorige juf en dat zie ik graag als kleuterjuf in spe. Deze vrijdag zijn we met de hele school op uitstap gegaan dit om de paasvakantie goed in te gaan. Het was echt een super dagje. We hebben een wandeling gemaakt door een prachtige park om daarna een tussenstop te doen in de speeltuin. Omdat de kinderen zich hier zo goed hadden en de zon heerlijk scheen zijn we hier gebleven om zo terug naar de school te keren. Hierna waren het voor mij enkele moeilijke dagen. We hadden niets ingepland de eerste dagen omdat we normaal geen vakantie hadden. De dagen waren zeer lang en gaven je dan de kans veel te denken aan het thuisfront. Gelukkig was er op zondagavond een Paasprocessie. Ze deden de lijdensweg van Jezus na. Ik vond het nogal dramatisch en eng om naar te kijken. Voor mij werd het net iets te echt. Na dan nog enkele dagen goed werken voor school was het eindelijk donderdag. De dag dat we vertrokken naar de jungle. Als dat maar goed kwam! We vertrokken met heel de familie van onze gastvrouw. We waren met 16 personen en enkele kinderen. Alleen nog maar het rijden naar het huis in de jungle was voor mij al een echte jeep safari! We moesten door smalle kiezel wegen en door een rivier rijden. Best wel eens fijn om mee te maken. Die natuur die je daar zag was gewoonweg onbeschrijfelijk. Het huis waar we logeerden stond midden in de jungle. Op veel luxe moesten we niet rekenen maar dat neem je er op dat moment graag bij. Omdat we met zo een grote groep waren en er vele kinderen bij waren hebben we jammer genoeg niet veel bezocht. We hebben wel even een stukje in de jungle gewandeld om zo een prachtige rivier te bezoeken. Weer een momentje om gewoon stil van te genieten. De volgende dag gingen we weer naar een rivier. Hup die bergschoenen aan en wandelen maar! Eigenlijk was dit dezelfde rivier maar op een andere plaats. Even in de rivier afkoelen was best wel een slim idee want het was er echt wel warm en vochtig! Buiten het kijken naar de natuur heb ik ook letterlijk eens van de natuur geproefd! Iedereen die me kent zal nooit geloven dat ik insecten heb gegeten maar toch is het zo. Het enige wat ik er nog moet bij vertellen is dat die insect per ongeluk tussen de nootjes zat waardoor ik dacht dat ik een vies nootje in mijn mond had. Wat dan jammer genoeg achteraf een insect bleek te zijn…

We hadden de uitstap zelf wat avontuurlijker verwacht! We hoopte echt eens door de jungle te trekken. Doordat we met een grote familie weg waren was dit niet mogelijk. De familie had meer het beeld van wat uit te rusten en niet het grote avontuur op te gaan zoeken. Gelukkig hebben we zelf in begin mei nog een andere uitstap voorzien naar de jungle Cuayabeno om op deze manier toch iets meer het avontuur op te gaan zoeken.

Vele groetjes uit het prachtige Ecuador!

  • 09 April 2012 - 19:25

    Mama:

    dag zus, ik vind de foto's van de jungle wel indrukwekkend hoor! Het zijn toch momenten en indrukken die je nooit meer zal vergeten ook het knabbelen van insecten vind ik bijzonder stoer van U. Geniet nog verder en denk nog maar niet teveel aan het thuisfront, nog even geduld en we zijn weer allen samen en dan maken we er een gezellige bijeenkomst van.

  • 09 April 2012 - 20:33

    Inge:

    Hoe veel(weinig) jungle het ook was, het zijn weer mooie foto's.

    Groetjes van ons

  • 17 April 2012 - 12:27

    Tatane En Nonkel Mar:

    Hallo STefanie,

    Eindelijk heb ik nog eens tijd om ook nog eens je mooie foto's te bekijken en je reisverslag te lezen.Geniet maar van het mooie weer want hier is het precies herfst.Zaterdag is het pl communie voor Nel en Lore en ze zullen bibberen denk ik .Alles gaat door in de tenten op de hof bij Katrien , we zullen dus warme kledij moeten aandoen en veel vuurtjes zetten , spijtig hé Katrien is al ziek , een zware bronchitis en die zit dus al een paar dagen thuis.Hopelijk is zaterdag roch een beetje alles op zijn effen en zien we de zon nog eens.In de paasvakantie zijn we met z'n allen een weekje naar de Polders vlakbij Sluis geweest .Het was wel koud maat toch betere temperaturen als nu.We hebben een grote fietstocht gemaakt met z'n allen , veel gewandeld, veel spelletjes gespeeld en gelachen.het was wel druk zo met 10 maar wel héél leuk.Zondagmiddag gaan we bij jullie thuis eten voor uw papa zijn verjaardag, het zal ook weer geen terrasweer zijn hé.Ondertussen loopt alles hier zijn gewoon gangetje.Sien was op weekend geweest met de scouts.Met de fiets ( met rugzak en slaapzak) naar De Pinte en slapen in tenten.Die was kapot als ze zondag terugkwam .Gans de weg tegenwind.
    Nel enLore die moeten alle dagen gaan oefenen in de kerk voor hun communie en graag dat ze dat doen jong!!!!
    Vorige vrijdag de 13°is Lore 12 geworden.Het is fijn te lezen dat je nu een tof klasje hebt, want het is toch steeds weer aanpassen hé.
    We tellen samen met jou af hoor.Voor ons gaat dat precies supersnel, maar ik kan me indenken dat je het af en toe wel eens moeilijk hebt.Hopelijk heb je een goed gevulde periode nu en nog het vooruizicht op en rpachtige tocht in de jungle.En die insekten opgegeten jong, brr ik mag er niet aandenken ...
    Allé Stefanie nog een hele dikke knuffel en we genieten van je dagboek hoor.
    GRTJS tatane en nonkel Marc

  • 18 April 2012 - 21:33

    Stefanie In Ecuador:

    Hey,

    Leuk om te horen dat alles daar goed gaat! ik hoop inderdaad dat Katrien zich snel beter voelt! Hier is het aftellen langzaam aan het starten. Maar zeker met een dubbel gevoel. Moest ik enkel denken aan Simon en aan de familie zat ik nu al op het vliegtuig. Maar als ik dan zie wat ik hier weer moet achterlaten!! Ik ben blij dat ik voor 4 maand heb gekozen! Moest ik geen lief hebben zou ik hier zelf nog een maand willen blijven. Maar dat zie ik zonder Simon niet zitten! Tis hier prachtig, lieve mensen en vele nieuwe ervaringen. Ik hoop op een dag nog eens terug te kunnen keren. want ik heb hier echt wel een nieuwe familie bij gemaakt!! Tot snel. En veel plezier op de vele feestjes!! xxx

  • 27 April 2012 - 03:56

    Mama:

    hey dag zus ,hier nog vlug een woordje plaatsen. Geniet volgende week van uw volgende uitstap naar de jungle maar kijk nu wel uit voor insekten en muggen en neem uw medicatie stipt. Kijk al uit naar uw thuiskomst want het is nogal stil in huis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Tena

Stefanie

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 30553

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Juni 2012

buitenlandse stage

Landen bezocht: