Met de boot door het regenwoud van Cuyabeno... - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Stefanie Soetens - WaarBenJij.nu Met de boot door het regenwoud van Cuyabeno... - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Stefanie Soetens - WaarBenJij.nu

Met de boot door het regenwoud van Cuyabeno...

Door: Stefanieinecuador

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

05 Mei 2012 | Ecuador, Cuyabeno

Beste familie, vrienden en kennissen,

Na weer enkele weken hard werken voor school was het tijd nog eens een uitstap te plannen. Deze bracht ons deze keer naar het regenwoud in Cuyabeno. Vroeg in de ochtend zijn we vertrokken naar de luchthaven in Quito. Na een hele poos wachten konden we dan eindelijk vetrekken met het vliegtuig. Het uitzicht was prachtig! Op de luchthaven te Cuyabeno werden we opgehaald door een klein busje. Na een kleine 3uur rijden kwamen we aan… Allee dat dachten we dan toch. In een klein hutje kregen we een lunchpakket. We waren blij daar te kunnen schuilen want het water kwam letterlijk met bakken uit de lucht gevallen. In die hut kregen we dan te horen dat we na onze lunch vertrokken naar de lodge. Onze gids vertelde ons dat dit te boot was. Deze rit zou ook een kleine 3uur in beslag nemen. Daar gingen we dan! Met onze reuze regenponcho en onze slippers tegen de regen. Desondanks het weer vreselijk was, was de natuur gewoonweg prachtig! De natuur was echt onbeschrijfbaar! Je kan gewoon een hele dag met een boot varen door de vrije natuur.

Toen we aankwamen in het hotel werd het al snel duidelijk dat onze trip in de jungle een echt avontuur ging worden. We kregen direct een lodge toegewezen. Alles was letterlijk back to basic! Geen ramen, geen elektriciteit, geen warm water,… nadat we de kamer gezien hadden gingen we al direct op tocht met de boot. We zagen tijdens deze eerste tocht zeer veel diverse dingen. De luiaard, apen, vogels, roze dolfijnen, speciale nesten van vogels, Vele diverse bomen met prachtige vruchten en bloemen in. Na deze tocht gingen we terug naar de lodge om te genieten van een heerlijke maaltijd. Hierna vlug ons bed in want de volgende dag werden we al terug om 8u aan de tafel verwacht. Na het weghalen van een kikker en een serieuze spinnencontrole zijn we dan toch in ons bedje gekropen. De volgende dag zijn we na ons ontbijt direct vertrokken naar de jungle. Het was jammer genoeg weer heel hevig aan het regenen. Zo hebben we 3uur door de jungle gewandeld. We hebben zowel kleine als grote dieren gezien. De krekels, tarantula’s,… vond ik het engste. De apen en wilde varkens vond ik dan weer spectaculair. De tocht was heel leuk maar toch wel best vermoeiend. Zo hebben we ook een heel deel door water moeten stappen. We moesten over vallende takken lopen omdat het water te diep was om er met laarzen door heen te lopen. Gelukkig kregen we allemaal een stok in onze hand om zo meer evenwicht te creëren. Iemand van onze groep is op deze manier tot aan haar middel in de modder en het water gevallen. Gelukkig moesten we daarna niet te ver meer stappen en konden we ons snel wat opfrissen in de lodge. Hierna kwam voor mij het leukste gedeelte. Het vangen van piranha’s! Even een stukje rundsvlees aan onze hengel en vissen maar!! De piranha vangen was niet zo moeilijk. Maar die in je boot weten te krijgen dat was wat anders! Zo heb ik enkele piranha’s over de boot gegooid of bijna in de vest van mijn buurvrouw…. Het was best wel een fijne ervaring. Na enige tijd had ik er dan toch eentje te pakken. Deze piranha kreeg dan de eer eens met mij op de foto te staan! … En spagettiiiii….

Eerst vertelde de gids ons dat het water vol piranha’s zat en dan stelt hij voor of we gingen zwemmen. Voor deze uitdaging heb ik dan toch maar vriendelijk gepast. Na het avondmaal zijn we op kaaimannen tocht geweest. Dit is een bepaalde soort van krokodillen. Het was prachtig deze te zien vanop een kleine 3 meter afstand! Dit was een ervaring om nooit meer te vergeten! Hierna zijn we vertrokken op avondwandeling. Dit was net IETS TE avontuurlijk voor mij. Zonder je het wist hing er een tarantula boven je hoofd. Je hoorde allerlei geluiden en wist niet wie of wat het was… Het was een onvergetelijke nacht trip maar ik hou het toch maar voor één keer.

De volgende dag zat ons verblijf er al op. Na het ontbijt zijn we dan vetrokken naar de luchthaven. Nadat ik mijn valies had ingecheckt werd ik plots teruggeroepen. Ik moest mee met een man van de luchthaven omdat er gevaarlijke stoffen in mijn bagage zaten. Ik geloofde mijn eigen oren niet! Toen ik aankwam bij mijn bagage stond er wel 10 man rond mijn koffer. Ik sloeg even alle kleuren uit! Ik moest mijn bagage openen en alle flesjes die ik had eruit halen. Wat bleek die “gevaarlijk stof” nu te zijn…. Mijn insectenspray!!! Was me dat even een opluchting! Ik heb dan in mijn beste Spaans uitgelegd dat deze spray al 4 vluchten in mij bagage heeft gezeten . Hierna mocht ik hem dan toch bijhouden in mijn handbagage… Onbegrijpelijk maar bon. Na het laat aankomen in Quito zijn we op zoek gegaan naar een hotel zodat we eens goed konden uitslapen. De volgende dag zijn we dan vertrokken richting Ambato.

Het verblijf begint nu toch wel serieus te korten. Ik begin stilletjes te beseffen dat ik hier mensen zal moeten achterlaten die me toch wel nauw aan het hart liggen. In 4 maanden tijd bouw je relaties op die je niet snel zal vergeten. Ik zal hier met een dubbel gevoel vetrekken. Maar ik zal nog zo gelukkig zijn wanneer ik mijn eigen gezin en familie eens goed kan vastnemen!!!

Vele avontuurlijke groeten vanuit Ecuador

Stefanie






  • 05 Mei 2012 - 20:48

    Inge:

    Was weer een spannend avontuur uit ecuador! Ja, het begint nu echt te korten,he! Nog geen maand meer...
    Geniet nog maar wat daar!!!

  • 06 Mei 2012 - 08:21

    Simon :

    Ik ben blij dat je ervan genoten. Ik kan me wel voorstellen dat dit een hele ervaring voor je was. Maar we beginnen hier ook allemaal een beetje te verlangen achter jou hoor!

  • 06 Mei 2012 - 19:07

    Maria De Buurvrouw:

    Hoi Stefanie,
    welke mooie avonturen maak je daar allemaal mee zeg, het is toch een echte ervaring hé ook al moet je hier alles missen, maar de tijd kort al en dan gaan we feesten als de beesten( grapje hoor!) we kijken er toch naar uit en jij ook zeker hé, gelukkig hebben we zoal wat kunnen volgen wat je allemaal doet maar je zult nog veel te vertellen hebben,
    Stefanietje nog vele groetjes van de buren Roger & Maria

  • 06 Mei 2012 - 21:47

    Stefanie In Ecuador:

    Ik heb hier inderdaad al vele mooie dingen gezien en ervaren. Geloof me ik zal het hier serieus missen. Maar natuurlijk krijg ik er zoveel meer voor terug. En dat grapje van feesten als de beesten wil ik gerust als serieus nemen hoor! Ik kan heus wel tegen een feestje héhé. Mijn grootste feest zal zijn al mijn vrienden en familie allemaal eens goed vast te nemen! Want hier besef je maar al te goed wat die mensen voor je betekenen!!

    Vele groetjes.... En ik zou zo zeggen... TOT SNEL!!!!

    xxxx

  • 07 Mei 2012 - 00:12

    Mama, :

    dag zus, wat ben je toch een avontuurlijke meid geworden , vissen , door de modder ploerten , slapen in open lucht tussen de beesten enz ik kan mijn eigen ogen bijna niet geloven. Maar zoals ik lees ik je reactie ga je toch nog kunnen feesten als je thuis komt maar goed ook hoor want we gaan ons dan allemaal eens laten gaan om er een gezellige boel van te maken he. Tot binnenkort we kijken er echt naar uit om eens gezellig te kunnen knuffelen.

  • 08 Mei 2012 - 14:30

    Tatane:

    Hoi Stefanie, nu gaat het toch al ferm korten hé jong .We zijn blij zulle dat daar in de jungle alles zo goed is verlopen .Allemaal die enge beesten?Gij zou je plan al goe kunnen trekken op een survivaltocht.Ik zit hier al 3 dagen met een goei buikgriep.Vandaag kan ik voor de 1° keer terug wat gewoon eten ,maar toch nog weinig , alles ligt nog als een baksteen op mijn maag.Enfin het is een goei kuising en goed voor de lijn misschien.Volgende week op 20 mei vertrekken wij voor een 7-daagse fietstocht langs de kastelen van de Loire .Ik hoop echt op een beetje beter weer , minder regen en wat warmer dat zou al fijn zijn.Zaterdag hebben we de verjaardag gevierd van Alain en het moest weeral in een verwarmde tent.Nie leuk zulle.Als ik de foto's bekijk dan is het toch echt wel prachtig ginder hé.Die natuur is met niets te vergelijken denk ik, zelfs als het regent.W e kijken er al naar uit naar al je verhalen .Die zullen echter maar mondjesmaat komen denk ik want zoiets is niet in één uurtje verteld hé.Alle Stef nog eventjes en je kan ze hier allemaal plat knijpen Toi toi dikke knuffel.

  • 10 Mei 2012 - 09:36

    Erik:

    hi Stafenietje, heb nu al je verslagen gelezen. Het is gewoon schitterend !! dit verblijf is iets enig, en daar moet je inderdaad van genieten en koesteren. 4 maand lijkt lang, maar eigenlijk gaat het heel vlug voorbij. Tuurlijk kijk je ook uit naar je thuiskomst. 'k zou zeggen, geniet nog zo veel mogelijk en doe veel ervaringen op. groetjes vanuit een nog steeds wisselvallig Belgie.xxx

  • 25 Mei 2012 - 22:36

    Mama:

    hey zus nu begint de klok vliegensvlug te tikken en verwachten we u terug thuis, we kijken er echt naar uit. komt er nog een verslag en foto's van de galapagos eilanden of niet?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Cuyabeno

Stefanie

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 693
Totaal aantal bezoekers 30559

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Juni 2012

buitenlandse stage

Landen bezocht: