Mijn eerste ervaringen met het land Ecuador. - Reisverslag uit Ambato, Ecuador van Stefanie Soetens - WaarBenJij.nu Mijn eerste ervaringen met het land Ecuador. - Reisverslag uit Ambato, Ecuador van Stefanie Soetens - WaarBenJij.nu

Mijn eerste ervaringen met het land Ecuador.

Door: Stefanieinecuador

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

08 Februari 2012 | Ecuador, Ambato

Dag vrienden, familie, kennissen,…

Het is eindelijk zover. Het avontuur van Ecuador is begonnen. Na toch wel wat schrik en enkele traantjes op de luchthaven kan ik je nu wel vertellen dat het hier best wel goed meevalt. We kwamen aan in Ambato en merkte al snel op dat de mensen hier zeer open en vriendelijk waren. Ze omarmde ons net of we kende elkaar al jaren. Na een dag had je al direct een thuis gevoel. We hebben hier al veel gewandeld en ontdekt. Toen we om boodschappen gingen in een plaatselijke supermarkt merkte we al snel op dat de prijzen hier zeer laag waren. Maar dit staat dan ook gelijk met de lage lonen hier. Wat ook zeer verschillend is met België is de prachtige natuur hier. De grote bergen, prachtige rivieren,… Dit landschap is gewoonweg onbeschrijfelijk. In het centrum zie je ook zeer veel straatverkopers. Het zijn meestal indianen die fruit verkopen aan zeer lage prijzen. Ik heb me in Ecuador nog niet echt onveilig gevoeld. De aanstarende blikken rond mijn blonde haren zijn natuurlijk niet onvermijdelijk. In de avond blijven we steeds binnen. Vanaf 19u is het te gevaarlijk voor toeristen als wij. Na één week weten we ook nog te weinig van deze cultuur om al risico’s te gaan nemen. We zijn deze week ook al ons schooltje geweest waar we vele uren zullen vertoeven. Het was best wel een emotioneel moment. De blikken van de kinderen waren gewoon weg fantastisch! Ze lachten allen, wilde ons aanraken en stelden zeer veel vragen over onze komst. We probeerden deze vragen zo goed mogelijk te beantwoorden wat niet altijd simpel is in het Spaans. Eerder deze week zijn we met Carla naar Baños geweest. Dit was weer eens een prachtige ervaring. We hebben daar veel typische dingen gezien. Zoals cavia’s aan het spit, Grote stengels van suikerriet, grootte draden van “suikergoed”, het zicht van de vulkaan, kleine kraampjes die opengehouden werden door indianen en de weer eens prachtige natuur. Ik weet nu al dat deze reis naar Ecuador een prachtige herinnering zal blijven voor het leven! Ik breng weldra nieuw verslag uit over mijn verblijf in Ecuador.

Vele groeten uit Ecuador!

  • 08 Februari 2012 - 23:08

    Inge:

    We zijn blij dat het je daar heel goed meevalt! Geniet er maar van, want het is "a once-in-a-lifetime experience'!!!
    Groetjes van ons!

  • 09 Februari 2012 - 01:32

    Koen:

    Veel plezier daar

  • 09 Februari 2012 - 07:16

    Ilse:

    hoi meid!
    Leuk te lezen dat alles goed gaat. Zeg en de nutella, effectief zo duur als voorspeld!?
    lieve groet,
    Ilse

  • 09 Februari 2012 - 10:03

    Lina:

    Hey meid,

    Is super om dit te lezen! Je zal ongetwijfeld een hoop ervaring rijker zijn! Geniet er vooral van en keep us posted ;-)

    P.s.: wel voorzichtig zijn hé!!

  • 09 Februari 2012 - 11:32

    Goedele:

    kben superblij dat je je al goed voelt ginder. geniet van deze onvergetelijke reis want dit maak je maar 1keer mee.
    knuffel Goedele

  • 09 Februari 2012 - 21:52

    Stijn:

    Veel plezier daar. klinkt allemaal spannend. groeten van iedereen hier. Stijn,nicky ,lotte,lieze;lenthe

  • 19 Februari 2012 - 16:37

    Lut:

    Dag Stef.
    Ik ben de collega van uw moeder. Ge kunt denken dat ik via haar uw voorbereidingen van uw reis uitvoerig gevolgd heb. Ewel, ik ben nu natuurlijk ook nieuwsgierig hoe het allemaal verder verloopt. Alhoewel ik al wat gereisd heb, ben ik nog nooit die richting uitgegaan maar hoop dat dit er wel nog eens van komt. Ik ben benieuwd naar uw verslagjes en wat je daar allemaal doet. Stel het wel, en zoals ik ook altijd tegen mijn zoons zeg als ze op reis gaan : amuseer u maar wees voorzichtig. Wijs zijn !
    Groeten, Lut

  • 23 Februari 2012 - 15:32

    Stefanie In Ecuador:

    Bedankt voor allemaal de fijne reacties. Het doet deugt te zien dat vele mensen mijn blog lezen.

    Bedankt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Ambato

Stefanie

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1340
Totaal aantal bezoekers 30571

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Juni 2012

buitenlandse stage

Landen bezocht: